1 Mayıs 2014 Perşembe

ÖMRÜMÜ YEDİN SELLUKA

SELLUKA-VİGNA CARACALLA 





     Sellukayı çiçek satış sitelerinden birinde gördüm ve çok hoşuma gitti. Diğer adı Zülf-Aruz olan bu güzel çiçek aslında İzmir sarmaşığı diye de bilinirmiş. Yani ufaktan bir hemşehrilik de varmış aramızda. Anavatanı Güney Amerika olan  bu hoş kokulu çiçek ülkemizde de Akdeniz ve Ege'de yetişiyor. Krem, lila, pembe çiçekleriyle o kadar  güzel  görünüyordu ki hemen almaya karar verdim. Ne yazık ki stoklarda bulunmuyor yazısyla karşılaştım. Bir kaç yerde daha aynısı oldu. Çiçek tanıtılıyor, rengi kokusu övülüyor ama çiçeğin resmi var kendisi  yok.                                     

      
Şimdilik bu kadar ama elbet büyüyecek :)
      




             


Demokrasilerde çare tükenmezmiş, tohum sitelerini araştırdım ve Zengarden'de buldum. Bir pakette üç tohum varmış. Talimata uyarak kabuğu çok sert olduğu için zımparaladım ve suda beklettikten sonra da diktim. Fakat sonradan öğrendiğime göre 1 litre ılık suya 1 çorba kaşığı oksijenli su eklenerek 24 saat  bekletilirse  çok çabuk çimlenirmiş.
     
Sellukanın renkleri çok göz alıcı
      Uzun bir bekleyişin ardından nihayet üç  tohumdan biri kafasını çıkardı topraktan. İlk  gerçek yapraklarını da vermesi bir o kadar sürdü.  Bundan sonra kedinin yavrusunu taşıdığı gibi salon, veranda  ve salıncağın örtüsü altına yaptığım sera üçgeninde taşıdım durdum Sellukayı. Güya çok çabuk büyüyen bir sarmaşıkmş. Bir karış oluncaya kadar 3.5 ay geçti Neyse az kaldı,  ilk yılı da olsa ağustosta çiçek açıyormuş ve çiçekleri ilk donlara kadar devam ediyormuş.      
    
  Tohumla üretildiği gibi ,sürgün ve yaprak çeliğiyle üretiliyormuş. Hele elimdeki bir büyüsün , seneye çoook sellukalarımın olacağına eminim. Sabretmeye ve beklemeye devam. Vasfiye teyze olsaydı '' Ne çektin be kızım, yazık sana '' derdi eminim :)










54 yorum:

Fatma Dündar dedi ki...

Selluka benim de ömrümü yedi Emine'ciğim. Kimi bi dünya para ödeyip fide aldım. Kimi tohumlar ektim bir sürü sellu8kalarım oldu, herkese dağıttım. Ama bir türlü çiçekaçtığını göremedim. Tam çok güzel büyümeye başlar bir bakmışsın yaprakları sararıp dökülmeye başlamış. Neymiş kırmızı örümcek Bidaha asla adam olmaz. Tam çiçek açmaya başlar bir sürü tomurcuk. O tomurcuklardan değil bir salkım, salkımın içinden yalnız bir çiçek açıp gerisi dökülür..
Şimdi yine iki kök sellukam var bakalım. Bir sürü de tohum. İstersen senin için ekeyim.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Ekersen çok makbule geçer canım ya. Çok umutluydum,moralim bozuldu şimdi görüyor musun bak.Bir de Selluka İzmir sarmaşığıymış güya. Çok ta güzel bir çiçek , bekleyeyip görelim bakalım neler olacak...

eren dedi ki...

sellukalarınız yetişmeye devam ediyor mu acaba ?

ayse ak. dedi ki...

Sellukaların çiçek açabilmeleri için minimum 35 lt lik saksılarda olmalıdır. Yoksa çiçek açmıyorlar. Bilginize

Unknown dedi ki...

Saksım küçük o zaman benim de. Çimlendikten sonra çok çabuk büyüdü, sonra bir hastalık geçirdi ama iyileştiç Şu anda cılız bir sarmaşık kıvamında ama çiçek yok. Hemen saksıyı büyütüyorum, bilgi için teşekkürler.

eren dedi ki...

Merhabalar.kız arkadasım selluka sarkisinin hastasi. Bu cicegi de arastirmis. Hicbir yerde bulamamis. Bi kere gorsem koklasam demisti gecenlerde. Yetistiren hanimefendilerden rica etsem , minicik bir dali yapragi paylasabilir mi benimle. Kız arkadasimin mutlulugu cok onemli benim icin. Ben de size bir omur duaci olurum

eren dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Eren kardeşim yorumunuzu biraz geç gördüm. Sellukam geçen yıl çok güzel büyüyüp dallandı ama açmadı. Kışın korumaya aldım. Şimdilik durumu iyi. Bu yıl açarsa söz kız arkadaşın için hem çiçeğinden hem de tohumundan size ulaştırırım.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Ayşe hanım bilgi için teşekkür ederim. Tam ölçüsünü bilmiyorum ama benim çiçeğimin saksısı da bayağı büyük. Bir fide de toprağa dikmiştim. Geçen yaz dallandı ama dışarıda olduğu için yeniden canlanabilecek mi göreceğiz bakalım.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Filiz hanımcım umarım bu yıl sellukanızın çiçeğini görürüsünüz. Tabi ben de :)

eren dedi ki...

Emine Hanım ... yorumunuzu okurken o kadar mutlu oldum ki , çok teşekkür ederim. tohumundan istemem .hiç gereği yok . düşünmeniz söylemeniz yeter . çiçeği yetecek de artacak. güzel haberlerinizi merakla bekliyorum . Kendinize çok iyi bakın ..

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Rica ederim. İnşallah hep birlikte göreceğiz :).

Derya Akkaya dedi ki...

Ben de almayı düşünüyordum sellukadan ama yorumları okuyunca vaz mı geçsem dedim kendi kendime. Terasım kuzey tarafında yani pek güneş görmeyebilir, büyüse de açmayabilir. Hem de 3 tohum için 7 lira fazla değil mi?

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Tohumdan üretmek çok zor ve zahmetli aslında. Ben o şekilde de denedim. 3 tohum 7 lira da gerçekten pahalı. Fide olarak alabilirsiniz. İzmir'de çiçekçilerde bulunuyor. Bu sene kısmet olur da sellukamın çiçeğini ve de tohumlarını görebilirsem yazımı okuyup da selluka sahibi olmak isteyenlere göndereceğim muhakkak.

Unknown dedi ki...

Çok başarılı bir sekilde

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Çiçek için ağustosu bekleyeceksiniz acele etmeyin

Unknown dedi ki...

Çiçek için ağustosu bekleyeceksiniz acele etmeyin

Unknown dedi ki...

Ben bayağı büyük aldım bir saksida 85 tl verdim ama ağustos eylül ekim sefasını suruyorum

Adsız dedi ki...

bana da tohumverebılırmısınız bulamıyorum arkadaşlar

cappella dedi ki...

Ben fide olarak aldim bahceme ektim tuttugunu gordum,istanbul disina ciktim bir muddet geldim ciceklenmis,uclarini kesmedim uzasin heryeri kaplasin mubarek

canas50 dedi ki...

Merhaba ben 4tohum ektim Nisan gibi şimdi biri çiçek açtı. Diğerlerine 2 metreyi aştı.

canas50 dedi ki...

Bende var göndereyim isterseniz.

canas50 dedi ki...

Merhaba ben 4tohum ektim Nisan gibi şimdi biri çiçek açtı. Diğerlerine 2 metreyi aştı.

Unknown dedi ki...

Bugünler de balkonumu bahçeye çevirmeye çalışıyorum.Nergislerim, sümbüllerimi ektim.İnşallah filizlenmesini bekliyorum.Balkonum sabahtan akşama güneş alıyor.Bu çiçeği yetiştirmeyi çok istiyorum.Tohumunu nereden alırım.İzmir deyim..hediye etmek isteyen olursa mutlu olurum.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Süper, sizin adınıza çok sevindim.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Çiçek dolu balkonunuzda keyifli günler geçirmenizi dilerim. Bu güzel ve nazlı çiçeği Kışın korumanız güç olabilir Betül hanım. Tohumdan yetiştiriliyor ama biraz zor. İzmir'de Demirhan Botanik ve Şirin Sera'da selluka satılıyor. Dilerseniz oraya bir bakın. Bu arada bilginiz olsun ben de yeni öğrendim sellukanın çiçek açabilmesi için karınca gerekiyormuş. Benim çiçeğim saksıda ve verandada belki onun için çiçek açmıyor. Bu kışı sağ salim atlatırsa baharda toprağa dikeceğim.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Çiçeği açtırmayı başarabilirsem tabi ki tohum paylaşımı yaparım.

Adsız dedi ki...

Emine hanım merhaba,
Tohum elde ederseniz bana da hediye eder misiniz? :)
Nesrin

Ferigil dedi ki...

Merhaba
Benim merak ettiğim istanbul gibi bölgelerde kısaca marmara bölgesinde dış mekanda yetiştirilebilirmi??

Unknown dedi ki...

merhaba arkadaşlar,
elinizde acaba tohum var mı ? ( canas50 ) ben birkez ektim ve çiçek açtırabildim ama balkondan düşürdüm çiçeğimi kaybettim :( eğer benimle tohum paylaşımı yapabilirseniz çok sevinirim.
hepinize bol çiçekli günler dilerim. :)))

Adsız dedi ki...

canass 50 selluka seven arkadaşım varsa tohum veya fide yollarsan ok sevinirim teşekkürler

YUSUF SELÇUK dedi ki...

Selluka fidesi satan site ismi verebilirmisiniz?

Adsız dedi ki...

www.alibotanik.com sitesinde var selluka sarmaşığı

Tomris dedi ki...

Ben zengardenden aldım,tam da tarif ettikleri gibi tohumları diktim,1 haftada çimlendiler,şu anda iyi gidiyorlar.O kadarda zor değil,diktikten sonra biraz sabır ve çok sulamamak gerekiyor.Kışın koruyamadığım için tekrar tohumdan yetiştiriyorum.gözünüz korkmasın,sabırla çıkmasını bekleyin ,nemli ortam yeterli,sonbaharda çelik nasıl alınır bilmiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.Bu arada ben Zonguldak'ta yaşıyorum

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Emine hanim lutfen bana da gonderin tohumlariniz olursa

Unknown dedi ki...

Fatma hanım bende diktim o kadar çiçekte verdi ama tohum hiç vermedi

Unknown dedi ki...

Bana tohum gonderebilecek varmi😊

Unknown dedi ki...

Merhaba hala elinizde fidan yada tohum varmi :(

Unknown dedi ki...

Az önce ismini ilk defa duydum..nasıl bir çicekki deyip googul dan araştirır ken yorumlarıda okuyunca bende istesem dedim..mümkunse bende rica ediyorum

Tomris dedi ki...

Merhaba bilgisayara foto atamadığımdan gösteremedim ama benim sellukam bu sene dikilmesine rağmen bol çiçek açtı ,tohumlar soğuklardan bozulmazsa olgunlaşırsa gönderebilirim.Kücük saksıdan başladım ,çünkü geçen sene büyük saksıda fazla sulandığı için çürüdü.Rüzgardan saksı birkaç defa devrilince büyük saksıya geçirdim,hem de çiçekliyken!!!!.Saksıyı güneş görmeyecek şekilde yerleştirdim,az suladım ,bol çiçek aldım.Bu sene4. senem ve nihayet başardım.Geçen sene kızıma Ankara ya verdiğim fide yaşadı ,kışın salona koydular,canlı kaldı.Bu gözlemlerimi faydası olur umuduyla paylaşıyorum ,sevgiler

Unknown dedi ki...

Bilgiler için teşekkürler ben izmirde hiç bu sermasigi görmedim bunun için çok uzuldum bu kadar güzel bir çiçek neden yok oldu bende şimdi nasıl bulabilirim diye araştırıyorum tohum gonderenler varsa bende isterimcok tesekkurler

Adsız dedi ki...

e-fidancim ve evvebahce sitesinde tohumları ve fideleri mevcut

Unknown dedi ki...

Tohum vermesini karıncalar sağlıyormuş

Unknown dedi ki...

Tohum nasıl bulabilirim yardimci bulabilrsem çok memnun olurum

Unknown dedi ki...

Bende tohum varsa alabilirmiyim
Arkadaslar

Adsız dedi ki...

Çiçek açması için uzayan başı kesmeniz lazım

Unknown dedi ki...

Benim sellukam bütün yapraklarını döktü.sadece köke yakın yerde bir dal yaprağı kaldı ama gövdesi canlı acaba bahara tekrar yapraklanir mi

Tomris dedi ki...

Benimde sellukam henüz tam olarak yapraklarını dökmedi ama yarım metreden kesin diye duymuştum,yeni geldiğim için ben de keseceğim tavsiyem sizde kesin,yalnız burada geç canlanmıştı,yeşerir mi diye bakarken zedelemiştim,ellemeyin ,zamanı gelince yeşerir,tabii yaşadığınız yerde önemli.

Unknown dedi ki...

banada gönderirseniz çok sevinirim Emine anayurt hanımefendi

Yaşam çiçeği dedi ki...

Sellukasi olup ta tohum yada fide paylaşmak isteyen olursa Instagram dan bana ulaşabilirmisiniz rica etsem. @yasam_cicegi999

Yaşam çiçeği dedi ki...

Emine Anayurt Demirel hanım benim de ömrümü yedi bu selluka aşkı. Elimdeki tohumlar cimlenmeden çürüdü. Fide arıyorum ya stoklarda yok olanlarda da çok pahalı. Sizin sellukalariniz duruyorsa bana gönderir misiniz. Kara sevda oldu bende bu selluka aşkı.

Unknown dedi ki...

Evet