15 Aralık 2015 Salı

KOHLERİA-JAPON KÜPESİ

BU ÇİÇEK KOMŞU ÇATLATIYOR

    



    Bu güzel çiçeğin bir diğer adı da komşu çatlatan. Gerçekten de öyle güzel renkleri ve çeşitleri var ki!  Bir de yılın  her günü çiçek açtığını düşünürsek zavallı komşu çatlamasın da ne yapsın :). Aslında temel rengi kırmızı ama tabi ki zamanla bir çok rengi üretilmiş.
 
     
   





     Özellikle son zamanlarda sanki bir kohleria salgını var ya da  bana öyle geliyor.  Çiçek gruplarında ve sayfalarında  bu çiçekle çok sık karşılaşmaya başladım. Ancak satın almaya kalkınca seralarda ve çiçekçilerde pek bulunmuyor.  Olanlar da bayağı bir pahalı. 

    Kohleria sıcak seven bir çiçek. Ancak yakıcı güneşten uzak tutmak gerekiyor yine de. Özellikle fide halindekiler yarı gölgede tutulmalı. En ideali sabah güneşi. 

   



   Çok sudan hoşlanmıyor. En sıcak günlerde bile iki günde bir sulanmalı ve suyu ya tabağına ya da köküne verilmeli. Fazla su köklerine veya rizomlarına zarar veriyor.


   Gevşek, süzek ve besin maddelerince zengin topraklar onun için ideal.  Japon küpesi ekilecek toprağa 3.1.1.5 oranlarında torf, cocopeat( Hindistan cevizini dış kabuğu), perlit ve kemik unu karıştırılması gerekiyor.

  
  

   Japon küpeniz büyüdü, yapraklandı ama bir türlü çiçek açmıyor yani komşunuzu çatlatamıyorsunuz :) O zaman iki noktaya dikkat etmek gerekiyor. Ya güneş almıyordur ya da kalsiyum eksikliği var.  Hemen yerini değiştirin . Kalsiyum ihtiyacını da  da kemik unuyla kolayca karşılayabilirsiniz. Bir çay kaşığı kemik unu kök kısmına serpildiğinde işlem tamamdır.  Ancak nisan ve ekim arasında üç kez uygulanması gerekiyor. Rizom ekilirken de bunun yapılmasında yarar var.

    Bilinen belli bir hastalığı yok. Çoğaltılmasına gelince; Yapraklarıyla, tepe çelikleri ve rizomlarıyla kolayca üretilebiliyor. Yeter ki bir Japon küpeniz olsun, bol bol üretilmesi mümkün yani.

34 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba benimde kırmızı olanından vardı 4-5 yıl baktım cok güzel. ama 3-4 ay once annem saksısını düşürdü bi türlü toparlayamadı çiçek kendini. maalesef çürüdü ve şimdi deli gibi çiçekçilerde arıyorum yok maalesef nasıl bulabılırım ya da çokçokçok rica etsem kök şeklinde sizden bana yollarmısınız rıca etsem lütfen. maıl adresınızı bulamadım mecburen burdan yazdım. kargo ücretini ben karsılıyım bana kökünden yollarmıınız cok rıca edıyorum. olumlu olumsuz gönüş bekliyorum. ersinseda19831986@gmail.com burayada yazabılırsınız. çok teşekkürler.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Merhaba sevgili arkadaşım. Çiçeğinizin başına gelenlere üzüldüm. Keşke atmasaydınız. Biliyorsunuz rizomlu bir çiçek. Belki rizomundan tekrar ürerdi. Bende de kırmızısı var. Blog yazımdaki fotolar netten alıntı. Bendekinden ürettiğimde mutlaka size ulaşıp göndereceğim, söz.

Unknown dedi ki...

İsterseniz ben size verebilirim

Adsız dedi ki...

Selam kardeşlerim bende buçiçeği çok arıyorum gittiğim yerlere bakıyorum ama yok. Elinde olan bayan kardeşlerim banaa yolla ya bilirmisiniz çok mutlu olurum

Büşra dedi ki...

Merhaba! Benim annem tam bir çiçek hastası.Evimizi görseniz yağmur ormanları gibi.En büyük hayallerinden biri de bir japon küpelisine sahip olmak, yıllardır arıyormuş, ben de çiçekçilere vs sordum ama malesef satışı yok.Elinde olan varsa bu güzelliği anneme hediye etmem için paylaşabilirse cok minnettar kalırım.. �� İletişim için caglarb0334@icloud.com

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Merhaba sevgili Büşra. Annenizi kutluyorum, çiçekleriyle uzun sağlıklı bir ömür diliyorum. Facebook'ta değişik kohleria grupları var. Satış da yapılıyor. Dilerseniz oraya bir bakın.Eminim annenizin beğeneceği bir cins kohleria bulabilirsiniz. Sevgiler.

Büşra dedi ki...

İlginize çok teşekkürler Emine Hanım,hemen bakacağım.Sevgiler :))

Unknown dedi ki...

Merhabalar bende kırmızı ilanından var ama diğer renklerden almak istiyorum nasıl bulabilirim yardımcı olurmusunuz

Unknown dedi ki...

Merhabalar bende kırmızı ilanından var ama diğer renklerden almak istiyorum nasıl bulabilirim yardımcı olurmusunuz

Unknown dedi ki...

Merhabalar bende kırmızı ilanından var ama diğer renklerden almak istiyorum nasıl bulabilirim yardımcı olurmusunuz

Büşra dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Teşekkürler ilginiz için Büşra hanım saygılarımla

Unknown dedi ki...

Teşekkürler ilginiz için Büşra hanım saygılarımla

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar bende deli gibi bu cicegi arıyorum elinde olan arkadaşlar bir yardım eli uzatın bana

Adsız dedi ki...

mrb benim de bu japon küpesi çiçeğimden var ama cılız bir şekilde boya gidio alt yaprakları gayet büyük ve güzel sonrasında ise küçük ve cansız yapraklar var ve boya gittikten sonra çiçek açmayı bıraktı ne yapmalıyım yardımcı olurmusunuz.

Adsız dedi ki...

merhaba, iyi akşamlar... acaba bu çiçeği sizden nasıl temin edebiliriz ve ücreti nedir?

Unknown dedi ki...

Mrblr bende bu çiçekten arıyorum bana gönderebilecek birisi varmı çok mutlu olurum

Unknown dedi ki...

merhabalar bende bu güzel çiçekten ne zamandır arıyorum, Elinde olup gönderebilecek varsa çok mutlu olurum.

Işıl Soydan dedi ki...

Heybelida'daki çiçekçide satılıyor:)ben ordan alıp taşıdım.

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Kohleria çiçeğim sürekli tek bir dal halinde uzuyor ve üst kısımlarından çiçek veriyor. Ama artık taşıyabileceğinden fazla uzadı ve yana eğiliyor. Çiçekliyken budamaya da korkuyorum. Ne yapmalıyım?
Şimdiden yanıtınız için teşekkürler

Büşra dedi ki...

Merhabalar Kerem Bey, çiçekli iken budamanızda hiçbir sakınca yok. Budadığınız dalları suya ıslatarak köklendirebilirsiniz. Ayriyeten çiçeğin dibinde rizomlar olup olmadığını kontrol etmenizi var ise onları da ayırıp dikmenizi tavsiye ediyorum

Unknown dedi ki...

Elinizde vrmı almak istiyorum

Unknown dedi ki...

Ben çok istiyorum japon küpesi kohleria nereden edinebilirim yardımcı olursanız sevinirim ankarada yaşıyorum

Unknown dedi ki...

Nasıl alabılırız

Unknown dedi ki...

Merhaba arkadaşlar bir seneyi aşkındır japon küpesi bakıyorum bu yaz cok büyüdü ve çiçek tomurcukları oldu ama iki hafta sonra tomurcukları kurudu çiçek açmadı malesef bu konu hakkında bilgisi olan varmı ne yapmalıyım..?

Unknown dedi ki...

İyi günler ben birşeyi merak ettim, kemik unu derken gercekten kemik unumu yoksa ismimi öyle? İlk defa duyuyorumda kemik ununun oldugunu? Ve ne kemiginden üretiliyor bu un? Biraz itici geldi bana. Kemik unu yerine direk magnezyum tozu versem olurmuki? Ben yeni fideledim çiçegimi, tuttu ve çok az büyüdü, güzel bakmak istiyorum oyüzdende sormak istedim size..

Unknown dedi ki...

Bu Japon küpesi çiçeğini çok. İstiyorum aradım birtürkü bulamadım bende bir dal alabilirmiyim

Unknown dedi ki...

Zeynep hanım sizde varsa bana göndere bılırmısınız ben bu cıcegı cok sevıyom benım çiçeğim öldu aradım bulmadım sızın yorumunuzu gördüm msj çektim size

Unknown dedi ki...

Bu çiçegı bende çok aradı bulamadım nereden bulabılırım yardımcı olursanız benı çok mutlu edersınız

Unknown dedi ki...

Bu çiçeği hiçbir yerde bulamadım.Annem için manevi değeri var.Babamı hatırlatıyor ona.Nolur bileği verin Nasıl bulabilirim.Allah rızası için

Büşra dedi ki...

Merhaba, annem yetiştiriciliğini yapıyor. 05559680662 numaralı telefondan kendisine yazabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Meraba ben de deli divane ariyorum hic denk gelmedim bu ture cicekcilerde.almak istiyorum nasil ulsacagim

Unknown dedi ki...

Merb bende bu turlerden var

Unknown dedi ki...

Bnde kirmizi olani var ama pembe istiyorum nerden bulabilirim