14 Mart 2016 Pazartesi

GELİN DAMAT ÇİÇEĞİ- BEGONİA

SARKAN BEGONYA



Gelin damat çiçeğinin üzerinden bütün yaz çiçekleri eksik olmadı 
      Geçtiğimiz yaz bahçemin en güzel çiçeklerinden biriydi gelin damat çiçeği. Yeterli su ve güneş karşılığında üzerinden çiçekleri eksik olmadı. Resmen coştukça coştu.

    Yumrulu begonyalardan olan bu güzel çiçeğe gelin damat çiçeği denmesinin sebebi ise  aynı dalda hem dişi hem de erkek çiçek bulunmasından dolayı. Erkek çiçek uzun yalınkat, dişi çiçek ise katlı. Tabi bu isim genel değil yöresel. 

                                               

  Anavatanı Bolivya olan begonya ülkede dağların kayalık bölgelerinde yetişiyor. Hafif gölgeli ve esintili yerlerde çok güzel dallanıp budaklanıyor ve açtıkça açıyor. Çiçek tomurcuk haldeyken 7.5 cm , açtığı zaman ise 12.5 santime ulaşıyor. 

    Bahardan itibaren çiçeklenme başlıyor ve sonbahara kadar devam ediyor. Maalesef tohum vermiyor zaten bu yüzden sürekli çiçekleniyor.  Havaların soğuması ile birlikte uyku dönemine giriyor.  Bu süre zarfında çiçeğin korumaya alınması gerekiyor. Dolayısıyla saksıda dikili olmasında yarar var. Ben kışın çiçeği kapalı balkona aldım.  Zamanla bütün dalları yaprakları kurudu. Ara sıra suladım. Bir süre önce saksıları kontrol ederken birinde hareketlenme olduğunu gördüm. Bir dal topraktan başını çıkarmıştı. Demek ki önümüzdeki yaz gelin damat çiçeğim bahçenin baş köşesinde yerini alacak yine:)
  
   Kalıcı ve çok yıllık bir çiçek olan begonyanın  üretimi daldan veya kökten ayırma yöntemiyle oluyor. Çelikle üretim yaz başında olmalı ki kışa  kadar rizomları oluşabilsin. Çelik yapılacak dal kesilip bir gün bekletilir ve ertesi gün dikilip sulanır. 3 hafta içinde köklenme gerçekleşir. Geçirgenliği yüksek, drenajlı toprakları seviyor. Sulamasında dikkat edilecek nokta ise bir defada bol bol sulamak ve toprağı kuruyuncaya kadar beklemek. Tabi bir de sabah saatlerinde sulanmalı ki güneş yaprak ve çiçeklere zarar vermesin.
Çiçeğin üretimi çelik ve kökten ayırma ile oluyor
   Gübreyi seven bir çiçek. Bitkiler için tavsiye edilen gübreler haftada bir verilmeli. Sevdiği ısı 15 ile 21 derece arası.  15 derecenin altında olursa üst gövdesini kaybediyor ve rizomlarını besliyor. 21 derecenin üzerinde ise gelişimi yavaşlıyorr ve çiçeklenme artıyor. Öğle güneşini sevmiyor ama gün içinde de  16 saat ışık alması gerekiyor. Eğer  az ışık alırsa  aşırı büyüyüp dalları uzayarak biçimsizleşiyor. 
    
    

14 yorum:

habbe-i sevda dedi ki...

Bu cicekten istiyorum canımcım;)

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

ACABA BAHARA OLABİLİR MİYMİŞ :)

habbe-i sevda dedi ki...

Ben sabırlıyımdır yaza kadar bile beklerim;)
Anlatımın ve ciceklerin cok güzel...bayıldım♥

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

TEŞEKKÜR EDERİM :)

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir çicek hayran kaldım nasıl temin edebilrim

Unknown dedi ki...

Gelin damat çiçeğini bende çok seviyorum almak istesem nasıl ulaşabilirim

Unknown dedi ki...

Gelin damat çiçeğini bende çok seviyorum almak istiyorum nasıl.ulaşabilirim

Unknown dedi ki...

Bu çiçeği nerde bulurum çok güzel

Unknown dedi ki...

Bu çiçeği çok seviyorum nerde bulabilirim

Unknown dedi ki...

Hangi zaman mevsimi mart mi nisan mi mayıs mi bende satin almak istiyorum benim vardi ama kurudu şuan bulamiyorum

Mehmet dedi ki...

Bundan alcaz nasıl ulasacam

Adsız dedi ki...

Selamlar gelin damat ciceyine hayranım acaba nereden alabilirim

Adsız dedi ki...

Bu gelin damat yumrular ne zaman gelcek bilgi

Adsız dedi ki...

Bu çiçeğin yumrusu satılık varmıdır almak istiyorum