26 Mayıs 2014 Pazartesi

BAHÇEMİN BAHAR RENGİ ; FIRÇA ÇALISI

                                             FIRÇA ÇALISI ( CALLİSTEMON CİTRİNUS )


                                                 
   
Fırça çalısının göz alıcı çiçekleri vardır
     Kırmızı fırça şeklindeki çiçeklerimle bahçeye  güzellik katarım, renk veririm. Yaprak dökmem, yani çiçeksizken de görüntüm çok hoştur. Yavaş büyürüm, bol güneş severim. Bahçede daha önceden farklı yerdeydim fakat yerimi pek sevmediğim için gelişemedim. Daha sonra şimdiki yerime geçince serpilip güzelleştim. Tam yanımda sitenin lambası var, kışın soğuklarda onun altında ısınıyorum, küçükken kar yağdığında Emine beni üşümeyeyim diye naylonla sarıyordu, ama artık büyüdüm soğuklardan zarar görmüyorum.
      
 Anavatanım Avustralya'dır. Yılda iki kez açarım.  Diğer isimlerim şişe fırçası ve at kuyruğudur. Tohum ve çelikle üretilirim. Tohumla üretimde odunsu meyvelerim dal üzerinden koparılıp, kağıt paket içine konur. 1-2 hafta içinde meyvelerin ağzı açılarak küçük tohumlarım dökülür, baharda ekilirse daha iyi sonuç alınır. Çelikle üretimde yazın yarı sert dallarla sonuç alınır. İnce, sık ve sarkık dallarım vardır, çiçeklerim genç sürgünlerin üzerinde silindirik biçimdedir. Yapraklarım ezildiğinde limona benzer koku yayarım. Peyzaj açısından çok değerliyimdir.

3 yorum:

Fatma Dündar dedi ki...

Çok güzel olmuş gerçekten. Yıkılıyor maşallah. benimki de bu sene ilk defa iki tane açtı.
Güle güle seyret, keyfini sür Emine'cim.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Bu sene ilk defa bu kadar çok açtı. Sonbaharda ikinci defa açıyorlarmış. Seninki de inşallah benimkine özenir Fatma'cığım...

Mehmet selim dedi ki...

Beyaz ve sarı renkleri gördüm.bulup satın alma şansım varmı acaba