24 Mayıs 2014 Cumartesi

BAKLA BAHÇEDEN ENGİNAR PAZARDAN


TAZE BAKLA( LUPİNUS ALBUS)




    Bahçem olduğundan beri ilk kez bakla ektim ve şimdiye kadar neden bu konuyu ihmal ettim  diye pişmanlık duydum. Şubat tatilinde Çandarlı'ya gittiğimde annemin  ablamın baklaları çoktan büyümüştü bile. Ablam tohumları komşusunun verdiğini, ekmek istersem elinde kalanları bana verebileceğini söyledi. İstemez miyim :) Hem de geleneksel tohumlar, arayıp ta 

bulamadığım bir şey.

         Tohumlarla İstanbul'a geldim Ama yağmurdan baş göz açılmıyordu , neyse geç te olsa ektim. Büyüdüler ve çok ta bakla döktüler nasıl bir lezzet anlatamam. Öyle körpeler ki,  ben kabuklarını açıp çerez gibi yiyiyorum. Evdekiler iç baklalı enginar olarak yemeyi tercih ediyor. Bu lezzetli sebzenin faydalarına da bir göz atalım isterim;
       
       Öncelikle vitamin ve protein açısından çok  zengin. İçinde B1, B2, B6, ve K vitaminleri var. Magnezyum,  demir,   kalsiyum, ve potasyum açısından da çok zengin.  Kan  şekerini düşürdüğü, kemikleri güçlendirdiği, hazmı  kolaylaştırdığı, idrar yollarını temizlediği   belirtiliyor.            

Hiç yorum yok: