23 Aralık 2015 Çarşamba

MEDİNİLLA ÇİÇEĞİ-MEDİNİLLA MAGNİFİCA

     NAZLI VE GÜZEL ÇİÇEK




    Medinilla çiçeğini ilk gördüğümde hayran olmuştum. Pembe pembe aşağı sarkan kocaman çiçekler. Büyük etli yapraklar. Gerçekten gösterişli ve çok güzel bir çiçek. Güzel olmasına güzel de yetiştirmesi de bir o kadar zor. Tabi o da ne yapsın. Tropikal iklim bitkisi. Alıp getiriyorsun Filipinler gibi bir ülkeden, alış bakalım buranın ortamına diyorsun. Feleğini şaşırıyor garip . Nem oranını yüksek ister, ısısını ayarlı olmasını ister.  Sonra da nazlı çiçek , bakımı zor çiçek diyoruz.  Tabi ortamı sağlayıp yetiştirenler oluyor ama benim gibi yaşatacağım diye oradan oraya yerini değiştirenler de çoktur muhakkak. 
     
    Anavatanı Filipinler olan  medinilla bir iç mekan bitkisi ve tam 400 çeşidi bulunuyor.  Malezya orkidesi olarak da biliniyor. Çiçekleri pembe ve aşağıya doğru sarkıyor. Filipinlerde Kapa-kapa deniyor. Yağmur ormanlarındaki ağaçların üzerinde büyüyor.

    
    Doğrudan güneş ışığını sevmiyor. Nemli bir ortamda bulunmalı. Kış aylarında bulunduğu ortam ısısı 18-20 derece olmalı. Şartlar elverişli olduğunda ilkbahardan sonbahara kadar bol bol çiçek açıyor. Çiçekli döneminde ise yapraklarına su püskürtülmesi öneriliyor.  Sulaması ılık suyla  olmalı. Çiçeklenme döneminde 15 günde bir  besin takviyesi yapılmalı. Bunun için orkide besinleri uygun.

      


     Toprağı geçirgen ve yumuşak olmalı. Sulaması toprağı kurudukça yapılmalı ve saksı tabağında su bırakılmamalı. Bitkinin problamleri şöyle sıralanabilir: Çiçek açmaması, yapraklarının küçülmesi veya kararması. Çiçeklerinin çabuk solması veya goncaların dökülmesi. Bütün bunların sebebi ise yetersiz ışık, sıcak ve kuru hava ya da ortam ısısının düşük olması. Çare olarak bol ışıklı bir yere alınmalı. Nem oranı yüksek tutulmalı.  Bitki havalandırılmalı ve  yapraklar kesilerek mantar ilacı yapılmalı. 

    Çoğaltılması yaz aylarında verdiği yavru sürgünler ayrılarak yapılıyor.


15 yorum:

Unknown dedi ki...

Bloğunuza googleda Medinilla Magnifica (Malaysian Orchid) aramalarında rastladım.
Bu bitkiye sahibim, çok keyifli çok hoş bir bitki.
Bakımını öğrendim, ancak üretimi konusunda fikrim yok, "sürgünlerden çoğaltılır" derken bahsettiğiniz sürgünler yaprak uçlarından çıkan yeni yaprak oluşumları mı yoksa toprağın yüzeyinden farklı sürgünler mi verecek.
Bu konuda bilginizi paylaşırsanız çok sevinirim.
Teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Bloğunuza googleda Medinilla Magnifica (Malaysian Orchid) aramalarında rastladım.
Bu bitkiye sahibim, çok keyifli çok hoş bir bitki.
Bakımını öğrendim, ancak üretimi konusunda fikrim yok, "sürgünlerden çoğaltılır" derken bahsettiğiniz sürgünler yaprak uçlarından çıkan yeni yaprak oluşumları mı yoksa toprağın yüzeyinden farklı sürgünler mi verecek.
Bu konuda bilginizi paylaşırsanız çok sevinirim.
Teşekkürler..

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Adalet hanım merhaba. Benim bahsettiğim bitkinin dibinden gelen yavru sürgünler. Belli zamanlarda toprağı veya saksısı değiştirilirken bu yavru sürgünler ayrılarak bitki çoğaltılabiliyor. Ama ayrıca budama yapılırken kesilen filizler de kuma dikilerek köklenmesi sağlanabiliyor. Tabi kim bu güzel çiçeği budamaya kıyabilir bilemem :)

Giga dedi ki...

Też je uwielbiam . :)

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Thank you, me too :)

Adsız dedi ki...

Merhaba.evde yetişdirmek kolaymı? Olursa, hangi şartlarla

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Evde yetiştirenler var tabi ki. Çiçeğin sevdiği şartları yazımda belittim zaten. Ama gerçekten nazlı bir çiçek. Maalesef iki defa denememe rağmen ben yetiştirmeyi başaramadım.

Adsız dedi ki...

Nereden temin edebilirim

Unknown dedi ki...

Bu çiçek bende var tam 7 yıl oldu.Fakat yoruldu yaşlandı sanki nasil tazeliyeyim bilemedim.Dallarini kesip tekrardan diksem olurmuki.onu çok seviyorum çokta verimliydi fakat alt tarafları ağaç gibi sertleşti.lutven bana yardımcı olun

Tuğba dedi ki...

Nerden bulabiliriz acaba Türkiye de

Adsız dedi ki...

merhaba,

sezon itibariyle bahar & yaz aylarında daha sık bulabileceğiniz bir ürün. İnternette farklı platformlarda mevcut.

https://www.n11.com/yapi-market-ve-bahce?q=medine+g%C3%BCl%C3%BC

https://www.trendyol.com/tum--urunler?q=MED%C4%B0NELLA&qt=MED%C4%B0NELLA&st=MED%C4%B0NELLA

Unknown dedi ki...

Merhaba 20 gündür evimde olan medine gülüm var , bana gelirken yeşil yapraklarında yırtılmalar vardı ve çiçeğinin zamanı geçmek üzereydi. Bu kızım için ne yapabilirim çiçeği kesin diyorlar ama nasıl yapılacağını bulamadım tomurcuk olan yerden mi yoksa o kısmın tamamınımı kesmem gerekiyor şuanda pembe çiçeğin olduğu uç kısımda kararma var:(

Unknown dedi ki...

Cicegimi bir arkadaşıma emanet edip kısa sureligine bir yere gittim
Döndüğümde yapraklarında burusma ve kararma vardı
Bir kismini temizledim
Cicegimi kaybetmek istemiyorum
Ne önerirsiniz
Tesekkurler

Adsız dedi ki...

Masallah elinize saglik benimde var üc yıldır gözüm gibi bakmaya calıyorum siz besin neler vereiniz cicekte benimki şu an epsom tuzu vermek istiyorum dogal vitamin bide temiz kalsıntopragı diye .cicek yapraklarında ince beyaz toz gibi biseyler var cok tuzdanmi diye düsündüm kimyasal vitaminlerdenmi acaba onu. İci ingiliz tuzu epsom versemmi siz bilir kisisiniz . Tşk

Adsız dedi ki...

Gülel güle bakın benimde var simdi yeniden çicekte onlar solunca kcicek sapını dibe yakın kesin kalan kısmı kuruyup düsüyor seneye aynı yerden yaprak yada çicek cıkaracak .