3 Temmuz 2016 Pazar

KURUYUNCA GÜZELLEŞEN ÇİÇEK: SEDEF ÇİÇEĞİ-LUNARİA ANNUA( HONESTY)




Çiçeğin bir diğer ismi de sadakat çiçeği
       İki yılın sonunda  büyük bir merakla beklediğim an geldi.   Sedef çiçeğinin tohum keseleri  tek tek ayrılacak ve o mucize güzellik ortaya çıkacak. Öncelikle bu işlemi anlatıp daha sonra çiçekle ilgili bilgi vermek istiyorum. Daha önceden çevremde bu çiçeği yetiştiren olmadığı için yakından görme şansım da olmamıştı.  Kuruyan çiçek dallarını kestim. Kök kısımdan tekrar yeşerdiğini  okumuştum bir yerlerde , onun için köklerini bıraktım.  Tabi bu arada ne olur olmaz diye geçen kış yetiştirdiğim çiçek fideleri de toprakla buluşturdum.  Her tohum kesesinin alt tarafında ince iplik gibi bir çıkıntı olduğunu gördüm. Onu tutup hafifçe oynatınca kese üç yaprağa ayrılıyor. Çıkıntının bağlı olduğu yaprak süs olarak kalan kısım. İki tarafındaki yapraklarda da tohumlar yapışık halde. İki yaprak da kolayca ayrılıyor ve ortadaki pırıl pırıl parlayan güzellik ortaya çıkıyor.  Tohum keselerinde genel olarak 6 ile 8 arasında tohum olduğunu gördüm. 
   
Çiçeğin tohumları kese yapraklarına yapışık halde 

         Evet artık  çiçeğimizi tanıyabiliriz. Bir diğer ismi de sadakat çiçeği. Normalde çiçekler kuruduğu zaman üzülürüz ama bu çiçek kuruduğu zaman seviniyor insan. Çünkü tohum keseleri sayesinde kuruduktan sonra dekoratif amaçla kullanılıyor. Yıllarca rengine bir şey olmadan dayanıyormuş.  Son haline ulaşmak için iki yıl gerekiyor. İlk yıl tohum ekiliyor fideye haline gelince yerine dikiliyor. O yıl bitki sadece büyüyor. İkinci yıl mayıstan itibaren çiçekleniyor. Eflatun mor arası renkteki çiçekleri de çok güzel. Zaten kesme çiçek olarak  kullanılıyormuş. Daha sonra tohum keseleri oluşuyor önce yeşil olan keseler , yaz sıcaklarıyla birlikte sararıp olgunlaşıyor. 
Her kesede 6 ile 8 arası tohum bulunuyor
Tohum kesesi üç yaprakh


  Ülkemizde çok popüler bir bahçe çiçeği  ama ben ancak iki yıl önce arkadaşımın verdiği tohumlar sayesinde tanıştım sedef çiçeğiyle. Aslında biliyor ve çok merak ediyordum ama tanımadığım yerlerden tohum almak istemiyorum artık. Çünkü çoğu çimlenmiyor maalesef.  Ektiğim tohumlardan  dört fideyi yaşatabildim.  İkisini bahçeye diktim. Garanti olsun diye iki tanesini de saksılara dikip balkona aldım.  Hepsi kışı sağ salim çıkardı.  Baharda saksıdakileri de bahçeye diktim. İkisi sabah güneşi alan yarı gölge yerde, diğer ikisi de güneş gören yerdeydi.  Sabah güneşi alanlar çok güzel büyüyüp serpildi .

     Sedef çiçeği gübreli ve havadar topraktan hoşlanıyor. Soğukla arası iyi. Dolayısıyla artık fideleri doğrudan toprağa dikeceğim.  Kışın nemli toprak yazın da suyu seviyor. 




  



51 yorum:

Unknown dedi ki...

merhabalar cok uzun suredir sedef çicegi tohumu ariyorum fakat kolay bulunan bir cicek degil.zengarden'dan temin ettim fakat bir tanesi bile çimlenmedi,hala yetiştiriyorsanız ve elinizde fazladan tohumunuz varsa bana ödemeli olarak göndermek ister misiniz?çok mutlu olurum sevgiler :)

Meraklı dedi ki...

Ekildikten iki sene sonra ancak çimleniyormuş.

Unknown dedi ki...

Bu çiçeği canlı nerden bulabilirim

Unknown dedi ki...

Merhabalar bende tohum istiyorum rica etsem bir tanedir olsa yollayabilirmisiniz lütfen

unal market dedi ki...

Sedef tohumlarını ekmeden önce ıslatmak gerekirmi toprağın üstüne serperekmi yoksa tohumları ocak açarak içinemi gömmeliyiz Bende birkaç sefer denedim çimlendiremedim Acaba yanlış ekimmi yapıyorum Nasıl ektiğiniz hakkında bilgi verirseniz sevinirim

Unknown dedi ki...

Rica etsem anada gonderebilir misiniz.ucreti neyse gönderirim.tesekkurlet

Unknown dedi ki...

Banada demek istedim

Herlafabirsöz dedi ki...

Rica etsem bana da tohum gönderirmisiniz

unal market dedi ki...

Henüz elimde tohum yok zengarden dan tohum almıştım çimlenenler var eğer yetiştirmeyi başarabilirsem tohumlarından gönderirim tabiiki

Unknown dedi ki...

Kurutulmuşunu satin ala bilirmiyim 10 dal

Unknown dedi ki...

fiyat nedir

Unknown dedi ki...

Merhaba bende rica etsem tohumdan göndere bilirsiniz teşekkürler

Unknown dedi ki...

Ben geçen yıl saksıya ektim,3 tane yeşerdi. Kışın kurudu, şimdi tekrar yeşerdi ciceklenmeye başladı. Merakla bekliyorum.

Unknown dedi ki...

Bu yaz koca birdaloldu bende ama sedef gibi olmadı nedenini bilen var ı

Unknown dedi ki...

Rica etsem karşı odemeli bana da sedef cicegi tohumu gonderirmisiniz. Ben bu cicek tohumunu cok aradim. Simdiden tesekkurler.

Unknown dedi ki...

Ben de tohum isterim.

Unknown dedi ki...

Kuru Sedef çiçeği elinizde var mı bana gönderebilir misiniz.Hatta fide olarak da alabilirim.Yardımcı olursaniz sevinirim

Adsız dedi ki...

Bende bulamıyorum yardımcı olun lütfen tohum için

Unknown dedi ki...

Bende istiyorum fakat ne tohumu nede saksılı halini bulamıyorum lütfen yardımcı olurmusunuz

Adsız dedi ki...

Eğer hâlâ daha bulamadıysanız ben de mevcut gönderebilirim. Biraz zor yetişen bir çiçek ama kurusunun şıklığı çok güzel.

Sedef dedi ki...

Hâlâ daha bulamadiysaniz ben de var iletişime geçebiliriz

Sedef dedi ki...

Eğer hâlâ daha arıyorsanız iletişime geçebiliriz

Sedef dedi ki...

Merhabalar hâlâ daha arıyorsanız ben de var tohumu.. kuru hâli de

Sedef dedi ki...

Ben de var iletişime geçebiliriz

Unknown dedi ki...

merhaba.Bana hem kurusu hemde tohumu lazım.burada aktarcılari gezdim bulamadım.yardimci olursaniz sevinirim

Unknown dedi ki...

Tohum mevcut bende yetistiyorum bahcemde

Unknown dedi ki...

Sedef çiçeği hayranları elinde kendi yetiştirdiği çiçek tohumu olan varsa tohum rica ediyorum.

Unknown dedi ki...

Ben tohumu almak çok isterim

Sedef dedi ki...

Ben de var gönderebilirim

Sedef dedi ki...

Ben de var

cgdm dedi ki...

Sedef çiçeği tohumu var cgdms@hotmail.com mesaj atabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Tohumu nasıl alabilirim bir cevap verin lütfen çok istediğim bir çiçek

Aliye dedi ki...

Ne olur bana tohum gönderir misiniz ücreti neyse gönderirim çok rica ediyorum çok aradım bulamadım.

Unknown dedi ki...

Sedef çiçeği tohumu varsa bende istiyorum

Unknown dedi ki...

Ben de sedef tohumu arıyorum. Lütfen yardımcı olur musunuz? Elinde olan gönderebilir mi?

Adsız dedi ki...

Ben acilen arıyorum var sa mail atarmısınız

Unknown dedi ki...

Merhaba elinizde hala varsa rica etsem bana da gönderebilir misiniz

Unknown dedi ki...

Mümkünse bende Sedef çiçeği tohumu isterim.ödemeli kargoyla yollarsanız çok mutlu olurum.haberleşelim lutfen

Unknown dedi ki...

mhblar 05355880555 bana bi yazabilirmisiniz?

Gülhan dedi ki...

Merhaba bende istiyorum ilyada_79@hotmail.com adresine mail atarsanız ücreti karşılığında satın almak istiyorum

Gunel zeren dedi ki...

Merhaba ben isderim tohumu veye bitgiyi cevap verirseniz sevnirim gunelzeren72@gmail.com

Gunel zeren dedi ki...

Merhaba sizde sedef ciceyi ve tohumu varmi varsa ucreti nedir isderim

Gunel zeren dedi ki...

Cok rica sedef ciceyi olan bana yazsin

Unknown dedi ki...

Merhabalar sedef çiçeği arkadaşım satıyor ben aldım fide olarak şuan, isteyen varsa ayten.dolas@hotmail.com adresinden ulaşabilirsiniz

Unknown dedi ki...

ayten.dolas@hotmail.com buradan temin edebilirsiniz

Unknown dedi ki...

ayten.dolas@hotmail.com buradan temin edebilirsiniz

Unknown dedi ki...

Şu an elinizde varmi

Unknown dedi ki...

sedef çiçegi tohumu bende vardır uygun fiyata verebilirim

Unknown dedi ki...

sedef çiçeği tohumu bulunur uygun fiyata verilecektir 0552 634 80 38

Unknown dedi ki...

Merhaba rica etsem gönderebilir misiniz?

Adsız dedi ki...

Merhaba ekili sedef çiçeğim var nasıl kurutma gerekiyor acaba bilgi alabilir miyim