4 Ağustos 2016 Perşembe

PAŞA BIYIĞI-POİNCİANA GİLLİESİİ

     


    Geçtiğimiz günlerde Çandarlı'ya gittiğimizde bu güzel çalıyla bol bol karşılaştım. Genel olarak bahçelerin yola bakan duvar diplerine dikilmiş. O sıcağın altında öyle de güzel açmışlardı ki. Ben de kışın fide olarak almıştım ama yarı göge duvar dibine diktim. Yer olarak uygun geldi o zaman ama Çandarlı'dakileri görünce yanlış yaptığımı anladım.  Biraz geç öğrendim günde en az 6 saat güneş alması gerekiyormuş.  Gölgede az çiçek açarmış.  
Paşa bıyığının çiçekleri zehirlidir

     Aslan bıyığı, Cennet kuşu çalısı, bodur akasya gibi değişik isimleri de var. Çok yıllıktır.   Aslında çok sorunsuz bir bitki. Her türlü bahçe toprağında yetişir . Hafif rutubetli, killi ve kumlu toprakları sever. Çok hızlı gelişme gösterir.  Dikilmesinin ardından ilk iki yıl bol sulanmalı. Böylece daha hızlı gelişir. 4 metre kadar boylanır. Anavatanı Arjantin ve Şili'dir.
     
   Kışın yapraklarını döker, yaz başında salkım şeklinde çiçekler açmaya başlar. Çiçeği zehirlidir. Ağız ile temas ettiğinde kötü sonuçlar ortaya çıkabilir.  Farklı cinsten olmasına rağmen yaprakları akasyaya benzediği için bodur akasya denir.  Donlardan etkilenir. Sonbahar veya kış sonunda çiçeklenmeyi teşvik etmek için sıkı bir budama yapılmalıdır. üretimi tohum ve çelikle olur.

Hiç yorum yok: