7 Ağustos 2016 Pazar

LALEGÜL-LİSİANTHUS

 SEYRİNE DOYUM OLMUYOR



  
Lalegül suyu ve güneşi seviyor
    Öyle güzel bir çiçek ki her gördüğümde hayran kalıyorum. Çiçeğin kendisi ayrı renkleri ayrı güzel. Güle benziyor. Mordan pembeye, beyazdan somona renklerinin yanında pembe beyaz, pembe mor ebruli renkleri de var. Bu yaz memlekete gittiğimde yine dayanamadım farklı renklerinden alıp getirdim.  Daha önce pazardan almıştım. Çiçekçi '' Liseli kız'' diye satıyordu. Bu yıl seradan aldım. Satan hanım latince adını biliyordu.  Galiba bazı çiçeklere halk uygun gördüğü ismi takıveriyor. Çiçeğin diğer bilinen isimleri  lalegül ve rüzgarçanı.

Önceleri kırlarda yetişen bir çiçekmiş




       



   Gentiyangiller familyasının eustoma cinsinden olan Lisianthus otsu bir bitki ve anavatanı da Güney Amerika.  Çiçek yakın zamana kadar kırlarda yetişirken, ıslah edilerek bütün dünyaya yayılmış. Ülkemizde daha çok seralarda ticari amaçla yetiştiriliyor. Kesme çiçek olarak değerlendirilmesi, vazo ömrünün uzu olması , renk çeşitliliği bu çiçeği değerli hale getiriyor.
Lisianthus uzun ömürlü bir vazo çiçeği

   

   
   Yetiştirilmesi oldukça zahmetli ve uzun zaman gerektiriyor. Dolayısıyla yetiştirme işini daha çok seralar yapıyor.  Fide olarak veya yetişmiş olarak alınması çiçek severler için daha kolay.  Ben genellikle hep açmış haline denk gelip bu şekilde alıyorum . Böylece renklerini de görüp seçme şansım oluyor. 






    Yarı gölgede de yetişiyor ama özellikle güneşi seven bir çiçek.  Suyla arası iyi, tabi toprağının çamur halde de olmaması gerekiyor.  Çok yıllık olduğu da  söyleniyor, iki yıllık olduğu da.  Sonbaharda budama yapıldıktan sonra ilkbaharda yeniden canlanıyormuş. Daha önceleri bir sonraki yıla bırakmamıştım hiç. Bu yıl ilk kez budayıp sonucu göreceğim bakalım.  

Hiç yorum yok: