12 Ağustos 2014 Salı

PAŞAYI ATTAN İNDİREN(RUDBECKİA LACİNİATA HORTENSİA, GOLDEN GLOW)

GÜZEL BİR ÇİÇEĞİN HİKAYESİ

   

    Gerçekten paşayı attan indirmiş midir bilmiyorum ama yanından geçenleri kendisine baktıracak kadar güzel  ve göz alıcı bir çiçek olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. 

Bu zarif çiçek kesme çiçekçilik için de değerli
    5 yıl kadar önce eşimle Gökçeada'ya kısa bir kaçamak yapmıştık. Merkezde gezerken bu harika çiçeği gördüm. Sonra bir çok bahçede önümüze çıkmaya başladı. Daha önce hiç rastlamamıştım Herhalde adaya özgü bir çiçek diye düşündüm. Tabi benim aklım fikrim çiçeği edinmekte. Satan herhangi bir yer de göremedim. Neyse bizim tatil bitti, son gün adanın yüksek dağlık kesimlerini de biraz dolaşalım dedik.

    Köylerde de çiçek karşıma çıkmaya başladı. Eeee artık bana da çiçeği birisinden istemekten başka çare kalmadı. Aslında bir çiçeği beğendiğimizde ya kendimizin '' şundan bir dal kırıvereyim''  demesine  ya da çiçeğin sahibinin '' aman canım senden kıymetli mi istersen hepsini alıver'' demesine alışkın bir milletiz :))).   Yine de hiç tanımadığın birisinden çiçek istemek biraz tuhaf oluyor. 
Paşayı attan indiren vazoya da çok güzel yakışıyor

   

   Bir taraftan turlarken bir taraftan da gözüme çiçeği isteyeceğim kişiyi kestirmeye  çalışırken, bahçede bir teyzeyi gördüm. Yanına gidip hal hatır sorup biraz sohbet ettik.  Şu an tam hatırlayamıyorum ama adaya eşiyle beraber başka bir şehirden göç etmiş, eşi de bir süre önce vefat ettiğinden yalnız yaşıyormuş. Neyse kendisine derdimi anlattım ve çiçekten istedim. '' Hem yaz mevsimi  hem de çiçekli olduğu için tutmasının zor olacağını ama istediğim kadar alabileceğimi söyledi. İki üç kök çıkardım ve kendisine teşekkür edip oradan ayrıldım.

       




    Tabi olay burada bitmedi. Aslında bundan sonrasını anlatmam pek doğru değil ama daha sonra yaşadığımız bir olayı buna bağladığım için bahsetmek istiyorum. Teyzenin içtenliği, cömertliği hoşumuza gitti biz de onun için bir şey yapmak istedik. Merkeze inip marketten kuru gıdalardan oluşan bir koli hazırlayıp kendisine verdik. Çok hayır dua etti. Sonra İstanbul'a doğru yola çıktık. Bir ara biz de nasıl olduğunu anlayamadık,  çok büyük bir kazadan kıl payı kurtulduk. Ben o gün de, hala bugün de bu olayı burnumuz bile kanamadan atlatmayı  o teyzenin hayır dualarına bağlıyorum.

Paşayı attan indiren Rengi ve görünüşüyle büyüleyici bir çiçek
    

  Çiçeğin hikayesi uzun sürdü, biraz da özelliklerinde bahsedeyim. Kuzey Amerika'nın doğusunda daha çok sulak yerlerde doğal olarak yetişiyor. Ben hiç denemedim ama ilkbaharda taze yapraklarından yemek ve salata yapılıyormuş. Zaten çiçeği salyangozlardan kurtaramıyorum demek ki onlar da ağızlarının tadını biliyor. Kışın dalları kuruyor, baharla beraber yeniden canlanıyor. 2 metre kadar büyüdüğü için destek istiyor. Aslında çok zahmetsiz bir çiçek, kesme çiçekçilikte de önemli bir yere sahip. Özellikle körpe zamanında salyangozlardan koruyup, düzenli sulandığında bütün yaz sarı katmerli şahane çiçekleriyle coştukça coşuyor, bahçeye canlılık katıyor. Çoğaltmayı da ben genellikle ilkbaharda köklerden ayırarak yapıyorum.  

     

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Öncelikle şunu bilmekte fayda var sadaka bin belayı def eder.
Çiçeğe hayran kaldım ama satan yok. Boş boş bakınıyorum.. Olurda satmayı düşünürseniz 3 kök alabilirim Saygılar

Unknown dedi ki...

2014 müş yazının tarihi🙈🙈.

Unknown dedi ki...

Ben istanbulda bir japon pazarı gibi bir yerden aldım 10tl hemde😉getirdim saksı ya diktim şahane kokusu ve görüntüsü var adını bilmiyordum takip ettiğim çiçek gurubundan öğrendim az önce hemen araştırmaya geçtim nasıl bakabilirim diye çok fazla direk güneşte durmaması gerekiyormuş geçen hafta sonu hava güzel diye çok güneş gördü biraz yapraklari yaralandı ama inşallah düzelicek