16 Eylül 2015 Çarşamba

YILDIZ ÇADIRI, SERVİ SARMAŞIĞI-IPOMEA QUAMOCLİT

ÇİÇEĞİ AYRI YAPRAĞI AYRI GÜZEL




Buradaki yıldız çadırı çiti kudret narıyla paylaştı
   

  Yıldıza benzeyen çiçekleri, dantel gibi zarif yapraklarıyla çok güzel bir sarmaşık. Bana göre sadece yaprakları için dahi yetiştirilebilir. Çiçeklerle pek arası olmayan eşim bile yapraklarına hayran kaldı.

   Kırmızı, pembe ve beyaz renkleri bulunuyor. Gündüz sefası ailesinden. Anavatanı Meksika ve Tropik Amerika.  Sarıcı bir sarmaşık ve tırmanıcı dalları yardımıyla uzuyor. Her sapta 1 veya 3 çiçek açıyor. Tohum kapsüllerinde de 4 tohum bulunuyor. 

Yıldız çadırının pembe renginin de çok albenisi var 
      Tam veya yarı güneş bitkisi. Ben üç ayrı yere dikmiştim, hepsi de güneş aldığı için çok güzel geliştiler. Aslında yaz çiçeği ama  sonbaharda da görsel şölen devam ediyor. Kelebekleri kendisine çekmesi de bonusu. Ülkemizin her bölgesinde rahatlıkla yetişebilen bir bitki. Güney bölgemizde de her yıl dökülen tohumlarıyla kendiliğinden çıkıyor.

   





      















    Toprağının geçirgen olması gerekiyor ve düzenli sulamak istiyor. Tek yıllık ve tohumla çoğaltılıyor. Ama çok kolay çimlendiği için aslında yetiştirmek zor değil. Bahçeye donlar geçtikten sonra ekilebilir. Yok ben daha önce evin içinde yetiştirmek istiyorum derseniz donların bitmesinden ı.5- 2 ay önce tohumları toprakla buluşturabilirsiniz. Ben  bu yıl öyle yapmayı düşünüyorum. Tohumların ekimden önce 1 gün ılık suda bekletilmesi gerekiyor. Biraz zımparalanması da çimlenmeyi hızlandırıyor. En fazla iki hafta sonra da minik fideler topraktan başlarını çıkarıyor.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Size katılıyorum. Bahçemde hiç vazgeçemediğim, hayranı olduğum sevgili sarmaşığım. Toplu ekildiği ve bakımı iyi yapıldığında oluşturduğu görsellik tarif edilemez. :)

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Güzel günlerde keyfini sürmenizi dilerim bu güzel çiçeğinizin.

Adsız dedi ki...

Bana da tohum ulaştırma şansınız var mıdır acaba farklı renklerde

Unknown dedi ki...

Tohumunu nasıl bulurum

Unknown dedi ki...

Farklı renklerde fidan veye tohumu ücret karşılığında alabilirim...

Unknown dedi ki...

Yeni aldım. Hayran kaldım. Ev içerisinde salonda büyür mü ?