3 Eylül 2015 Perşembe

KÜPE ÇİÇEĞİ-FUCHSİA

   ZARİF ÇİÇEK KÜPELİ


      Aşağı doğru sarkan çiçekleriyle ne kadar zarif, güzel ve estetiktir küpe çiçeği. Hele de renkleri. Pembeden kırmızıya, mordan beyaza, portakal renginden eflatuna göz alıcı renklerine bakmaya doyamıyor insan. En sevdiğim çiçeklerden biri. Diğer adı küpelidir. Biz de küpeli deriz zaten. Geçen yaz  küpelilerim çok güzel olmuştu. Ağaçlara asmıştım. Coştular ama kışın maalesef dondular bir tanesi kurtulabildi. Onu da  sepete dikmiştim, palmiyeye asıyorum. Orayı çok seviyor.  Bu yıl seradan siyaha yakın renkte küpeli almıştım. Önce çok güzel oldu ama sonradan kurudu. Gelecek bahara tekrar bahçemde bu güzelliğin çeşitli renklerine yer vermeyi düşünüyorum. 

Küpe çiçeği gözalıcı renklere sahip
      Küpeçiçeğigiller familyasından olan küpelinin anayurdu Amerika'nın tropikal bölgeleri. Yalınkat ve katlı olmak üzere yüze yakın çeşidi bulunuyor. Sarkıcı  ve 2-3 metre olabilen dikine büyüyen cinsleri var. Çok yıllık olan küpe çiçeği kışın yapraklarını döker. Dış mekan bitkisidir. Güneşle arası yok, yarı gölgeyi sever. Çok sıcakta kalırsa yaprak ve çiçeklerini döker. Yalnız Mrs popple çeşidi güneşe ve sıcağa dayanıklıdır. Don olaylarına da duyarlıdır. Eğer yerini severse ilkbahardan sonbahara dek çiçek açar.
Çiçeğin renk uyumları harika
Küpe çiçeği yarı gölgeyi seviyor

  











       







         İç mekanlar için uygun bir çiçek değil. Sabah güneşini alan havadar pencere önleri, duvar dipleri onun için ideal yerler.  Toprağı kontrol edilerek sulanmalı,  sıcak günlerde de iki günde bir su verilmeli. Suyu süzen, organik maddece zengin, nemini koruyabilen toprakları sever. 
Resim yazısı ekle
   Üretim şekli tohumla  ve genel olarak da  ilkbahar ve sonbaharda çelikle olur.  Çok çiçek açması için 3 boğum olduktan sonra tepe dallarının kırılması gerekir. Zararlıları  örümcek maytları ve beyaz sineklerdir.
Mrs.popple

    

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Küpe çiçeklerini ağaç formunda yetiştirebilir miyiz? Mrs Popple türü sanıyorum bu formu alıyor, diğer küpe çiçeklerinde de bu geçerli mi acaba?