14 Ağustos 2015 Cuma

ÜÇÜZ ÇİÇEĞİ,ALACALI SÜTLEĞEN-EUPHORBİA MARGİNATA

BU ÇİÇEĞİN HER ŞEYİ ÜÇÜZ


                                             
   
Çiçeğe kar yağdı da deniyor

    Neden mi adına üçüz denmiş bu ilginç ve güzel çiçeğin? Çünkü dal üçe ayrılıyor her dalda üç çiçek açıyor ve de tohumları üçer üçer. Ülkemizde çok yaygın olarak yetiştirilen bir çiçek değil. Ben ilk kez 3-4 sene önce görmüştüm bu güzel yaz çiçeğini.  Bahçemde yetiştirmek de bu seneye kısmet oldu. Çiçeğe bazı yerlerde de kar yağdı deniyormuş. Ben bu ismi görüntüsüne çok yakıştırdım.

    Tohumla üreyen, çok kolay yetişen ve de toprak seçmeyen . 
Çiçekler, dallar ve tohumlar üçer üçer
zahmetsiz bir çiçek


  Üstelik de susuzluğa dayanıklı.  Bir kez toprakla buluşturmak yeterli. Daha sonraları dökülen tohumlarıyla kendiliğinden her yıl çoğalarak yetişiyor. İlk kez yetiştirildiğinde tohumları baharda toprağa ekiliyor. Kasım ayında da çiçeğin tohumları alınıyor. En büyük düşmanı   salyangozlar. 70 cm- 1 metre arasında boylanıyor ve hazirandan eylüle kadar güzel çiçeklerini sergiliyor.




  




    Kümeler halinde ya da sırayla dikilmesi hoş bir görüntü yaratıyor. Kokusu yok ama zarif görüntüsü bu açığını kapatıyor bence. İyi bir kesme çiçek, vazoda üç hafta dayanabiliyor. Kurutmak için de ideal. Kurutulduğunda rengini ve biçimini aynen koruyor.










16 yorum:

Canongrrl dedi ki...

Merhaba.. bu bitkinin tohumlarini ariyorum, nasil edinebilirim bilginiz var mi? Cok tesekkurler!

Emine Anayurt Demirel dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Merhaba arkadaşım. Geçen yıl çok tohum almıştım ama sanırım tohumları toprakta bir şeyler yedi. kendiliğinden bir kök çıkmış saksıda. Tohum verirse size ulaştırırım. Face'den bana adresinizi yazın dilerseniz.

hazal bozdağ dedi ki...

Merhaba hala elinizde tohum var mı? galiba bu çiçek Türkiye'de pek bilinmiyor maalesef satışı olan bir yer bulamadım. Umarım üç yıl aradan sonra da bu yorumu görebilirsiniz ve yardımcı olabilirisniz?

Unknown dedi ki...

Merhaba
Tohumlarını bulamadım ve bu çiçeğe hayran oldum

Unknown dedi ki...

emsalozen@yahoo.com
email adresim
Haberleşirsek sevinirim
Emsal Özen

Unknown dedi ki...

tohumlari mevcut mina_kaktus_sukulent instagram adresinden ulaşabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

@mina_kaktus_sukulent instagram adresinden ulaşabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

@mina_kaktus_sukulent instagram adresinden ulaşabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Bende bilmediğim bi amcanın evinin önünde gördüm tohumu yok dedi fide verdi çiçekli olarak büyük saksiya diktim soldu gibiydi ama tohum vermiş gözüm üstünde tohumların kurumasini bekliyorum 🤗

Unknown dedi ki...

Internet sitelerinde tohumu yok yada rastlamadım

Unknown dedi ki...

Bende var arayın görüşelim 05327232047

Unknown dedi ki...

Bende var arayın görüşelim 05327232047

Unknown dedi ki...

Bende var arayın görüşelim 05327232047

Unknown dedi ki...

Bende var arayın görüşelim

Adsız dedi ki...

Hayırlı günler banada tohum yollarmısınız rica etsem