11 Şubat 2015 Çarşamba

KIŞ TATLISI/KADEH ÇİÇEĞİ ( CHİMONANTHUS PRAECOX-WİNTER DESSERT FLOWER)

KIŞI ISITAN ÇİÇEKLER




Kış tatlısının çiçekleri 1.5 cm çapında
  Kokusuyla , çiçeğinin rengi ve biçimiyle gerçekten harika bir ''kış tatlısı'' bu bitki. Ocak ayının o soğuk günlerinde sarı sarı  çiçekleriyle  çevresine adeta bahar havası yaşatıyor.
Bitki Aralık-ocak aylarında çiçekleniyor
     Chimona kış demek ve Yunaucadan geliyor. Praecox'un anlamı da erken demek. Anavatanı  Çin ve Japonya olan Kış tatlı'sı 3-4 metreye kadar boylanabilen çalı formunda bir bitki. Aralık- ocakta çiçek açıyor. Çiçeklenme döneminde bitki yapraksız oluyor. Adeta güzel çiçeklere dallarda daha fazla yer açmak ister gibi. Yapraklar bu güzel çiçeklerin bitmesinde sonra ilkbaharda ortaya çıkıyor.

   

    Çiçeklerinin kokusu dillere destan. Hele de bir iki dalı evin içinde vazoya konursa evin içini mis kokular kaplıyor. Ülkemizde Kalikantus adıyla da biliniyor. Çiçekleri 1.5 cm civarında ve çan şeklinde.
    

   


Kış tatlısı soğuklarda bahar havası yaşatıyor
      

    Yetiştirilmesi çok kolay. Toprak seçmiyor ancak kireçli toprakları seviyor. Soğuğa dayanıklı. Genelde güneşten ve korunaklı yerlerden hoşlanıyor. Çoğaltılması ilkbaharda çelikle, sonbaharda da köklendirme yöntemiyle yapılıyor





12 yorum:

azbukabotanica dedi ki...

Very beautiful winter flowers;) Reminds sun and spring time!)))

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Reall it is beautiful. I like it very much !

Su dedi ki...

Merhaba ,
Bu ağaç bana yılbaşını çağrıştırır. Komşumuzun bahçesinde vardı ve her yılbaşı zamanı , bir kaç dal keserek bize verirdi. Büyüleyici kokusu bütün odayı sarardı. Seneler sonra ağaç kurudu ve kesildi. Ben de , uzunca bir süredir bu ağacı arıyorum. Nerede bulabileceğim konusunda bir bilginiz var ise , öğrenmekten gerçekten memnuniyet duyarım.
Haberlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
Su

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Merhaba sevgili Su. İstanbul'da Büyük Çamlıca Fidanlığı'nda var diye biliyorum. Dilerseniz bir arayıp sorun. İnşallah bu güzel çiçekli ağaca ulaşırsınız.

habbe-i sevda dedi ki...

Canımcım bu cicegin tohumundan da gelmis acaba donlara dayanıklı mi? Cimlendirme icin de bira bilgilendirsen bahceye mi dikmeli yoksa saksıya mı? Simdiden tesekkürler;)

Adsız dedi ki...

Bahsi geçen bitki kış tatlısı bitkisi yani Chimonanthus praecox. Calicanthus bu bitkiden tamamen farklı bir bitkidir( Calycanthus floridus) Her iki bitki arasında ne çiçek rengi, ne kokusu, ne bitki yapısı, ne çiçeklenme zamanı vb. gibi herhangi bir benzerlik yoktur.

Adsız dedi ki...

Büyükada da bende uretiyorum

Adsız dedi ki...

05330942119

Adsız dedi ki...

Yardımcı olurum

Adsız dedi ki...

Ben büyükada da üretiyorum

Adsız dedi ki...

Satışınız varsa almak istiyorum.Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Adsız dedi ki...

Face de bı arkadas satıyor isterseniz ulaşabilirim