23 Ekim 2014 Perşembe

KUŞLARIN BAYILDIĞI ÇİÇEK

ARAP FULÜ (CLERODENDRUM CHİNENSE)



Arap fulünün çiçekleri çok zarif
     Komşum biryerlerden alıp getirmişti. Bana da bir kök verdi dikeyim diye. Dikerken yapraklarına dokundum mecburen. Aman Allahım nasıl kötü bir koku. Ama çiçekleri çok güzelmiş v e harika bir kokusu varmış dendiği için kısa bir süre nefes almadan diktim. İyi ki bu çiçeğe yer açmışım. bahçemde. Gerçekten çok hoş çiçekleri var kokusu da öyle çok ahım şahım değil ama güzel. Açıkçası uzun süre adsız çiçek olarak kaldı. Sonra çiçek sitelerinden birinde adını görünce öğrenmiş oldum.  İlkbahar sonunda çiçekleniyor, soğuk kış günlerine kadar da güzel çiçeklerini sergiliyor. Kuşlar çiçeklerine bayılıyormuş.  Amerikalılar bu gösterişli çiçeğe Keşmir buketi (cashmere bouquet ) diyor.


Arap fulünün tomurcuk hali ayrı güzel

Arap fulü iri yapraklara sahip
         

Anavatanı Çin'in güneyi olan bu çiçek çalı gibi gelişiyor. Boyu da 2 metre civarında. Yaprakları iri iri. Ben sebze bahçesinin kenarına dikmiştim. Çok suyu seven bir çiçek olduğu için sebze bahçesinde daha bir büyüyor, yaprakları kocaman kocaman oluyor. Kışın yapraklarını döküyor.  Karasal iklime uygun değil. - 10 derecede dallarını kaybediyor. Baharla beraber yeni sürgünler veriyor.  Yerini sevdiyse değmeyin keyfine. Yer altındaki uzantılarıyla etrafa yayılır.


Arap fulünün boyu 2 metreyi buluyor










                     Kış sonunda dipten budanması gerekiyor. Daha sonra çıkan dallar da seyreltilmeli. Çoğaltılması kökten verdiği sürgünlerle oluyor. Yarı olgun dallardan da çoğaltılabiliyor.
    

  

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu çiçek ten nerede bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim

Unknown dedi ki...

Ben bu çiçeğin adını funda olarak biliyordum. Edinmeyi çok isterim.

Nida dedi ki...

Merhaba bu çiçekten arıyorum uzun zamandır yardımcı olurmusunuz