6 Aralık 2016 Salı

JAPON GÜLÜ-HİBİSCUS ROSE CHİNENSİS

KOCAMAN GÖZ ALICI ÇİÇEKLER



Japon gülü ılıman iklim çiçeği
    
  Nasıl güzel, nasıl gösterişli ve kocaman çiçekleri var, insan hayran kalıyor. Fide olarak İzmir'den getirtmiştim japon güllerimi. Kırmızı, turuncu ve pembe olarak sipariş vermiştim ama kırmızı çıkmadı yerine açık ve koyu pembe olarak geldi. Artık gelecek bahara kısmet olursa bir tane de kırmızı edinirim. Benim çiçeklerim katlı.  Çok güzeller ama yalınkat olanlar da ayrı güzel. Kırmızı, pembe, sarı , turuncu gibi renklerde 82 türü bulunuyor. 

   Ilıman iklim bitkisi.  Ankara ve İstanbul gibi yerlerde kışın içeri alabilmek için saksıda yetiştirilmesi gerekiyor. Akdeniz ve Ege'de rahatlıkla bahçelerde yetişebiliyor. İçeride yetiştirelecekse günde mutlaka 4 saat güneş ışığı alması gerekiyor. 

   Japon gülü ebegümecigiller familyasından. Uzak doğu kökenli . Latince adı ( Hibiscus rosa - chinensis) Çin gülü anlamına gelse de  ülkemizde Japon gülü olarak biliniyor. Bu arada Malezya'nın da milli çiçeği.  3 metreye kadar boylanıyor, 2 metre de enine gelişiyor. Her ilkbaharda mevcut saksısının bir büyüğüne taşınması gerekiyor. 

  Güneşle arası iyi. Doğrudan gelen güneşten rahatsız olmuyor ama gene de çok sıcak iklimlerde yarı gölgede olmasında yarar var. Çiçek açtığı dönemde bol suya ihtiyaç duyar. Dinlenme dönemine girdiğinde ise toprağının nemli tutulması yeterli.   Potasyum açısından zengin toprakları seviyor. 

  Çoğaltılması ilkbaharda kökten ayırma,  şubat ayında odunsu dallardan, haziran ayında ise yarı odunsu dallardan çelikle yapılıyor. Ayrıca tepe çelikleri suya koyarak da köklendirilebiliyor. 

Japon gülü 3 metre boylanıyor

3 yorum:

habbe-i sevda dedi ki...

Canımcım ebegümeci familyasından demissin ..ebegumeci soguga dayanıklı bir bitki?

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Aynı familyadan ama ılıman iklim bitkisi. Mesela Pelikan sarmaşığını da yetiştirip yazdım ben. Kışın içeri aldım ancak ülkemizde endemik olarak olarak farklı bölge ve iklim şartlarında yetişebilen türleri bulunuyor.

Unknown dedi ki...

Emine hanım harika bilgiler paylasmissiniz çok teşekkürler.Mukemmel bir calisma bu.Zevkle takıp ediyorum.Ama uzun suredir paylaşım yapmıyorsun üzerine.Merak ettim.Hayirli günler dilerim.