17 Haziran 2016 Cuma

HANIM SİGARASI ÇİÇEĞİ- CUPHEA İGNEA




ince, zarif çiçekler açıyor
  Çok ilginç bir adı var değil mi ? Sanırım şekline bakarak isim konmuş :) İnce narin, kırmızı çiçeklerin uç tarafı da siyah. Bu yıl  tanıştım bu güzel çiçekle. Fide olarak almıştım şimdi üzeri çiçek dolu. Verandada saksıda duruyor

  Çiçek hakkında bizde bilgi bulamadım. Yabancı kaynaklara göre  hem iç mekan hem de dış mekanda yetişen bir çiçek. Ancak ortamı kesinlikle aydınlık olmalıymış. Güneşi ve düzenli sulamayı seviyor.

   Anavatanı Meksika ve Jamaika . Çok yıllık bir bitki fakat donlara dayanıksız. Eğer soğuk bir iklimde bahçedeyse donma riski yüksek. Dolayısıyla saksıya dikip kışın iç mekana almak gerekiyor.  Çalı formunda oluyor ve şekil budaması yapılması gerekiyor. Dış mekanlarda yol kenarları ve sepetlere dikilmesi öneriliyor.
Arılar, kuşlar ve kelebekler çiçekleri çok seviyor

   Zahmetsiz bir çiçek.  Hastalığı ve böcek problemi yok.  Arılar, kuşlar ve kelebekler tarafından çok seviliyor. Kaynaklarda genellikle tohumdan üretildiği yazıyordu. Eminim çelikten de üretim olur. Bu sene ben her iki yöntemi de denemeyi düşünüyorum. 

2 yorum:

didemikabirdelibirdolu dedi ki...

ne kadar güzel ... hem de zahmetsiz ... en iyisi hastalık ve böcek olmaması ... yerini de sevmiş görünüyor . Maşallah diyorum

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Teşekkür ederim, şimdilik iyi gidiyor. Bence de hastalık olmaması çok iyi. Bakalım kışı atlatıp gelecek yaza kalacak mı :)