7 Mayıs 2016 Cumartesi

AĞAÇ KÜPESİ-ABUTİLON


İLKBAHARDAN SONBAHARA ÇİÇEKLİ



Üzerinden çiçeği hiç eksik olmuyor
    Lamba çiçeği, ağaç küpesi , güzel hatmi, Çin çan çiçeği gibi değişik isimler verilmiş. Bence en yakışanı lamba çiçeği.  Gerçekten hoş görüntüsüyle bir lambayı andırıyor. Ben bu güzel çiçekle biraz geç tanıştım. Şimdilik elimde kırmızı ve turuncu rengi var.  Beyaz, sarı ve pembe renkleri de varmış. Her renginden edinebilsem ne güzel olur :)

Turuncu rengi de ayrı bir güzel
     Ağaç küpesinin bilimsel adı abutilon pictum. Ebegümecigiller ailesinden ve 150 türü bulunuyor. Anavatanı Güney Amerika.  Çok yıllık ve çalı formunda. Bazı cinslerinin yaprakları alacalı. Nisan ayından itibaren çiçeklenmeye başlıyor ve eylüle kadar güzel çiçekleri hiç bitmiyor. 

    Ağaç küpesi iç mekan çiçeği olarak da  yetiştiriliyormuş ama ben genelde dış mekanlarda gördüm bu güzel çiçeği. Yarı gölge ve aydınlık yerleri sevdiği belirtiliyor. bende özellikle kırmızı renkten fazlaca var. Hem saksıya hem de bahçeye farklı yerlere diktim. Şu ana dek pek sorun yaşamadım. Dış ortamda -5 dereceye kadar dayandığını söyleyenler var.   Dayanıklı türler, güneye bakan duvar diplerine dikilerek korunabilir. 

  Drenajlı toprakları seviyor. Benim de gözlemlediğim kadarıyla suyla arası iyi. Özellikle sıcak günlerde su verilmesi gecikirse hemen yaprakları pörsüyor. 

  Budaması kırılan, hastalanan ya da kuruyan dalların kesilmesi şeklinde olur. İstenirse  üstten hafif bir toparlama şeklinde budama da yapılabilir.

   Üretilmesi tohum ve çelik yoluyla oluyor.  10 cm civarında bir dal toprağa dikilip üzeri pet şişe benzeri bir kapla kapatılırsa köklenme daha çabuk olur. Tabi yazın gölgede, kışın da dışarıda bırakmak gerekiyor.


4 yorum:

Unknown dedi ki...

İyi günler Emine Hanım, ben de bu çiçeği yeni gördüm ve çok beğendim, şu anda sadece kırmızısını bulabildim, elinizde turuncu renginin olduğunu yazmışsınız,
turuncu rengini nasıl temin edebilirim ve diğer renkleri için herhangi bir girişimizin oldu mu? Ben yabancı sitelerde farklı renklerini gördüm. Sizden turuncu rengini alabilirsen çok mutlu olurum.

Unknown dedi ki...

Bende vardı iki sene sonra kurudu cok üzüldüm maraşta bulamıyorum

Hüseyin dedi ki...

Bende 60 litrelik saksıya ekilmiş halde; somon, koyu pembe ve kırmızı kökler var. Tek saksıda 3 renk ve harikalar. En sevdiğim ve en özenerek baktığım. Dalları yeşilken, şekil verilebiliyor. Yani ufak çapta bonsai çalışabiliyorsunuz. İnternette botanikçilerde bulunabiliyor kendileri.

Adsız dedi ki...

Merhaba ben de bu çiçeği çok sevdim ve bahçeme dikmek istiyorum..Kırmızı renkte olandan bulamıyorum..Sizden edinmem mümkün mü?