13 Nisan 2016 Çarşamba

ERENGÜL-ŞAKAYIK-RANUNCULUS ASİATİCUS

 GÜLÜ KISKANDIRAN GÜZEL:ERENGÜL

Erengülün renkleri çok canlı
   Yalova'daki seralara gitmekten çok keyif alıyorum.  Çok sık gidemiyorum . Dolayısıyla alacak listesi  bazen uzuyor. Tabi bu sefer  dönüşte arabadaki çiçekler arasında kayboluyorum. Bazen de bir yerden gelirken yolumuz düşüyor buraya. Geçenlerde de öyle oldu.  Askerdeki oğlumu ziyaretten dönerken uğradık.  Bahar ve yaz çiçekleri  tam bir renk cümbüşü oluşturmuştu.
Ebruli rengini de çok sevdim


   Aralarında ilk gözüme çarpan erengüller oldu. Çiçeğin bir diğer adı da şakayık .  Gerçekten hem güle hem de şakayığa benziyor. Sarıdan kırmızıya pembeye ebruliye renkler müthiş görünüyordu.  Daha önceki yıllarda da  bu güzel çiçekle haşır neşir olmuşluğum vardı ama maalesef pek başarılı olamadım. Yine de dayanamayıp dört renginden aldım. Bu sefer daha bir özen göstereceğim bu güzel çiçeğe. 

                                                                                                                         

                                                                                                      Erengülün  400 çeşidi bulunuyormuş. Otsu ve çok yıllık. Renkleri çok göz alıcı ama  maalesef  kokmuyor.  sıcakla pek arası yok, daha çok yarı gölge yerleri seviyor. Bir de yere değil de saksıya dikildiğinde daha mutlu oluyor.   Suyu kontrol edilerek verilmeli. Yani ne çok kuruyacak ne de çamur gibi olacak.
   
Renklerine gelince beyaz, pembe, sarı, kırmızı ve lila renkleri var. Ben sarı, kırmızı, pembe ve ebruli renklerini aldım.
     Soğan olarak da satılıyormuş amaben hiç rastlamadım. Hep baharda açmış halde görüyorum erengülü  Eğer soğan olarak yetiştirilmek istenirse  dikim eylül-aralık ayları arasında yapılmalı. Çiçek soğanları dikmeden önce 1 saat kadar  oda sıcaklığındaki içme suyunda bekletilirse gelişim daha hızlı oluyormuş. Toprağı humuslu ve drenajı iyi olmalı,  5 cm derine dikilmeli. Çiçekleri soldukça kesilmeli. Tabi vazolara da çok yakışan bir çiçek .

2 yorum:

Entre pinceles y crochet dedi ki...

Muy bonitas. Muchas gracias por compartir.
Saludos.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

You're welcome. Thank you so much for nice comment.