19 Kasım 2015 Perşembe

KÜSTÜM OTU(DOKUNMA BANA ÇİÇEĞİ)-SENSİTİVE PLANT





DOKUNUNCA KÜSEN ÇİÇEK




  Bu güzel çiçekle karşılaştığımda  çok mutlu oldum. Ne zamandır ilgimi çekiyordu ve arıyordum. Hemen  aldım tabi ki. Çok çabuk büyüdü serpildi ve eflatun ipek görünümlü  pembe ponpon çiçekleriyle beni ödüllendirdi. 

Çiçeğin yaprakları dokunulduğunda kapanıyor
       Çiçeğin özelliği sadece hoş çiçekleri değil. Yaprakları da çok ilginç. Dokunulduğunda yapraklar kendisini kapatıyor ve dikenlerini çıkarıyor. Bir süre sonra yeniden eski haline dönüyor. Bunu gerçekleştiren mekanizma elektrik akımlarıyla başlayor. İnsan vücudundaki sinirlerden geçen akım gibi. Yaprakların sapla birleştiği yerdeki hücreler şiştir, sıvıyla doludur. Uyarı buraya ulaştığında yaprağın dibindeki şişkinliğin alt yarısı aniden suyunu boşaltır. Aynı anda diğer üst yarı bu suyu kendi bünyesine alır ve yaprak aşağıya düşer. Uyarı saplar boyunca ilerlerken yapraklar da ardı ardına kapanır.
    



   Baklagillerden olan Küstüm otu bir buçuk metreye kadar boylanır. Saksıya dikilecekse yanına destek  ister. Yer örtücü olarak kullanılabilir. Ömrü 5-6 yıldır. Soğuk havayı hiç sevmez. Kışın 18 derece sıcaklıkta güneş gören bir pencere önünde durması gerekir. Toprağı kurudukça sulanmalı, 15-20 günde bir azot oranı yüksek besin verilmeli.

  
Küstüm otu günde 1-2 saat güneş görmeli
     







 Üretimi tohum ve çelikle olur. Serin havada çimlenmez. 18 derece sıcaklıkta ve toğrağı da güneş görüyorsa bir haftada çimlenir. Yine sıcağa bağlı olarak çok çabuk büyür. 15 cm oluncaya kadar dokunmamak gerekir. Tohum verdikten sonra bitki zayıf düşer. Derleme budaması yapıldıktan sonra zamanla yeniden canlanır. Budanan dallar da  toprakla buluşturularak yeni bitkiler elde edilir.

Hiç yorum yok: