7 Kasım 2015 Cumartesi

PAPAĞAN GAGASI ÇİÇEĞİ-PARROT FLOWER





Nadir bulunan bir çiçek
     
         İnsan bazı çiçekleri gördüğünde hayrete düşüyor gerçekten.  Hani bazen insanlar için ''Allah özene bezene yaratmış '' deniyor ya ben sık sık bunu çiçekler için de söylüyorum. Papağan Gagası da hayran kalınacak bir çiçek. Yandan bakıldığında uçan bir  papağanı andırıyor. Rengi ise açık mor ve kırmızı . 

Çiçek papağanı andırıyor
  




       Çok nadir bulunan bir çiçek. İlk defa 1899'da Hildebrant tarafından Tayland Üst Burma'da bulunmuş.  Anayurdu Kuzey Tayland ve Kuzey-Doğu Hindistan. Yüksekliği yarım metre kadar, testere dişli ve kalın yaprakları var.                                                                    
Papağan çiçeği koruma altında

     






                                        Maalesef bu çiçeği edinebilmek imkansız gibi. Ben bir ara girişimde bulunmuştum. Eşimin arkadaşının Filipinler'de iş yeri var. Oraya giderken kendisinden, çiçeği araştırmasını rica ettim Kendinden çok emin olarak muhakkak bulup getireceğini söyledi. Tabi ki bulamadı, hatta o da Tayland' da bulunan arkadaşından araştırmasını istemiş, ancak o da ulaşamamış. Sonradan çiçeğin koruma altında olduğunu öğrendim.Bu arada ülkemizde de  Bitlis'in Ahlat ilçesinde  bir kişi yetiştiriyormuş.







2 yorum:

azbukabotanica dedi ki...

Very rare flower, the dream of any flower collector!)

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

This flower is on someone!s garden in Turkey. I'm thinking to steal it :)))).