13 Nisan 2014 Pazar

KIRMIZI KADIN DUDAĞI

ÖPÜCÜK ÇİÇEĞİ (PSYHOTRİA ELATA)


      Efsaneye göre sadece sevgililer günü öncesinde FEO dünyasının (verimli toprakları, temiz suyu, havası ormanları olan mükemmel bir dünya. Burada yaşayanlar da güç, zihin, akıl ve güzellik yönünden üstün bir ırk) büyük dağlarının yamaçlarında çok güzel öpücük çiçekleri açar. Bu harika çiçeğe sevdiğinizin adını fısıldadığınızda, taç yaprakları çiçeği gitmesi gereken yere götürür.




Öpücük çiçeği çok su seviyor

 




     Bu olağanüstü çiçeği ilk gördüğümde bir an şok yaşadım. Montaj olabilir mi acaba diye düşündüm.  Şu dudağın biçimine ve de rengine bakar  mısınız ? Sonra araştırınca gördüm ki gerçekmiş. 
  
  
Öpücük çiçeği Rubiaceae familyasından


Psyhotria elata tropikal iklim bitkisidir



     














 Öpücük çiçeği olarak da bilinen bu ilginç çiçek tropikal iklimlerde yaşayabiliyormuş ve çok su seviyormuş.


Öpücük çiçeği şekli ve rengiyle görenleri büyülüyor
     Maalesef çiçeğe ulaşmak biraz güç görünüyor. Rubiaceae familyasından olan bu harika çiçek Afrika ve Güney Amerika'da görülüyormuş. Gerçi bir kaç sitede tohum satışı yapıldığını gördüm ama ne kadar güvenilir  bilemiyorum. Sürekli alış-veriş yaptığım sitelerde ve seralarda yok. Eh artık  bir gün bu harika çiçeğin yaşadığı ülkelere yolum düşerse  fide olarak getiririm. Tabi ülke dışına çıkışı yasak değilse.
   


6 yorum:

azbukabotanica dedi ki...

Beautiful flower, very realistic red lips!)))

Unknown dedi ki...

Türkiyede yetişirmi

Unknown dedi ki...

Türkiyede yetişirmi

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Yavuz bey merhaba. Sorunuz dikkatimden kaçmış kusura bakmayın. Bu güzel çiçek tropikal iklim bitkisi. Soğuk bölgelerimizde olmaz tabi ki. Ancak ülkemize tropikal iklim bitkileri getiriliyor artık. istediği şartlar sağlandığında neden yetişmesin ? Tabi önce çiçeği bulmak lazım :) Ben şimdiye kadar rastlamadım ama ümidimi de kaybetmedim.

Emine Anayurt Demirel dedi ki...

Yavuz bey merhaba. Sorunuz dikkatimden kaçmış kusura bakmayın. Bu güzel çiçek tropikal iklim bitkisi. Soğuk bölgelerimizde olmaz tabi ki. Ancak ülkemize tropikal iklim bitkileri getiriliyor artık. istediği şartlar sağlandığında neden yetişmesin ? Tabi önce çiçeği bulmak lazım :) Ben şimdiye kadar rastlamadım ama ümidimi de kaybetmedim.

Adsız dedi ki...

Seferihisar belediyesi getirrip dikmiş. Merkezdeki ufak parkta gördüm. Belediyeden sorulabilir