20 Nisan 2014 Pazar

LEKELİ GÜZEL

  AKUBA-AUCUBA,KEKLİK KANADI


       

  Çok yıllık dış mekan bitkisi olan Akuba biraz nazlıdır ve  yavaş büyür. Her zaman yeşildir. İlkbaharda beyaz renkli çiçekler açar, kırmızı küçük taneli meyveleri, parlak derimsi, sarı alacalı yeşil yaprakları var.                                                                                                       
     Anavatanı Uzakdoğudur. Ilıman iklimi sever, her türlü toprakta yetişir. Gölgelik yerlerden hoşlanır. Tohumdan ve nisan-  ağustos arasında çelikle üretilir. 1.5- 2 metreye kadar boylanır.  




   Bu güzel bitkiyi komşum bana küçük bir dal olarak vermişti. Ben de çit kenarna dikiverdim. Adını da ne komşum ne de ben biliyorduk. Zaten komşum çok değişik çiçekler edinir , çoğunun da adını bilmezdi. Her neyse bitki büyüyüp güzelleşmeye başladıktan sonra.araştırıp adını öğrendim. Aslında  Akubayı diktiğim yer onun için uygun değilmiş.  Zaten yanındaki alev çalısı da  büyümesini engelliyor. Biraz daha büyüyüp kendisine gelsin de  ona uygun güzel bir yer bulacağım.                                                                                                                  

Hiç yorum yok: